SPOLEČNĚ-JEKHETANE, O. P. S.

596 136 609

jekhetane@jekhetane.cz

Informace o službě - veřejný závazek

Poslání služby
Posláním Občanské poradny SPOLEČNĚ-JEKHETANE je poskytovat informace, rady, aktivní pomoc a asistenci lidem v nepříznivé sociální situaci, kterou neumí nebo nemohou řešit sami.

Nepříznivá sociální situace je chápána jako situace, kdy zájemce:
     ► je zadlužený nebo předlužený,
     ► má nízké sociální kompetence nebo dovednosti,
     ► se neorientuje v oblasti sociálního zabezpečení (sociální dávky, důchody a podobně),
     ► se neorientuje v běžných oblastech práva (rodinné, trestní, pracovní, občanské soudní řízení, občanský zákoník a další),
     ► je obětí trestného činu,
     ► je nezaměstnaný,
     ► žije v nevyhovujících bytových podmínkách nebo je ohrožen ztrátou bydlení,
     ► je ohrožen chudobou a sociálním vyloučením,
     ► vede rizikový způsob života,
     ► neorientuje se ve veřejné správě (úřady, instituce: např. Policie ČR, soudy, Úřad práce ČR),
     ► neorientuje se ve spotřebitelské problematice (např. předváděcí akce, smlouvy o dodávkách energií, smlouvy
       o telekomunikačních produktech).

Cíle služby
☑ Uživatel, který získal informace, jak samostatně řešit běžné záležitosti osobního života (bydlení, hmotné zabezpečení,
    příjmy, zdravotní péče, zaměstnání, rodina, mezilidské vztahy, sociální péče).
☑ Uživatel, který na základě rady získané v poradně, je zodpovědný za své jednání a dokáže posoudit jeho důsledky
    (dluhová problematika, problémy se zákonem).
☑ Uživatel, který s aktivní pomocí poradny zná svá práva a povinnosti (orientace v zákonech).
☑ Uživatel, který s asistencí poradny umí komunikovat tak, aby obhájil své oprávněné zájmy (sepisování návrhů, žádostí,
    odvolání na veřejné instituce).

Cílová skupina
Osoby starší 18 let, které se nacházejí v nepříznivé sociální situaci.

Zásady poskytování služby:

  • Individuální přístup
    Pracovník poskytuje službu podle individuálních potřeb uživatele.
     
  • Nestrannost
    Pracovník poskytuje službu bez ovlivnění svými předsudky, postoji či pocity; ke všem lidem přistupuje stejně.
     
  • Respekt
    Pracovník respektuje vlastní rozhodnutí uživatele.
     
  • Mlčenlivost a diskrétnost
    Pracovník nesděluje třetím osobám žádné skutečnosti týkající se zájemce nebo uživatele, které se dozví v souvislosti s poskytováním služby.

Diskrétnost nemůže být zajištěna při zpracování a podání návrhu na povolení oddlužení, neboť veškeré údaje uživatele obsažené v jeho návrhu jsou volně dostupné ve veřejném insolvenčním rejstříku vedeném Ministerstvem spravedlnosti ČR. S tímto postupem je uživatel seznámen písemnou formou na Prohlášení uživatele služby – oddlužení, které vlastnoručně podepisuje. Z jeho návrhu, který se stane dnem podání veřejně dostupným, je zcela patrné, že tato konkrétní osoba byla našim uživatelem, neboť Občanská poradna SPOLEČNĚ-JEKHETANE jako zpracovatel návrhu v něm musí být jasně označena.

  • Bezplatnost
    Služba je poskytována bezplatně.

Z dění naší organizace